شهید ابراهیم هادی


بارها می دیدم ابراهیم ، با بچه هائی که نه ظاهر مذهبی داشتند و نه به دنبال مسائل دینی بودند رفیق می شد.آنها را جذب ورزش می کرد و به مرور به مسجد و هئیت می کشاند.

یکی از آنها ،خیلی از بقیّه بدتر بود،همیشه از خوردن مشروب و کارهای خلافش میگفت. اصلآ چیزی از دین نمی دانست .نه نماز نه نه روزه؛ به هیچ چیز هم اهمیّت نمی داد .حتّی می گفت: تاحالا هیچ جلسه ی مذهبی یا هئیت نرفته ام .

به ابراهیم گفتم:آقا ابرام اینها کی هستند دنبال خودت میاری ؟!

با تعجّب پرسید: چطور؟! چی شده؟!

گفتم : دیشب این پسر، دنبال شما وارد هئیت شد .بعد هم آمد و کنار من نشست.

حاج آقا داشت صحبت می کرد از مظلومیّت امام حسین "علیه السلام" و کارهای یزید می گفت. این پسر هم ؛ خیره خیره و باعصبانیّت گوش می کرد.وقتی چراغ ها خاموش شد ،به جای اینکه اشک بریزه،مرتّب فحش های ناجور به یزید می داد!! ابراهیم داشت با تعجّب گوش می کرد.یک دفعه زد زیر خنده .بعد هم گفت:  عیبی نداره، این پسر تاحالا هئیت نرفته و گریه نکرده، مطمئن باش با امام حسین"علیه السلام " که رفیق بشه،تغییر می کنه. ما هم اگر این بچّه ها رو مذهبی کنیم ،هنر کردیم.

دوستی ابراهیم با این پسر به جائی رسید که همه ی کارهای اشتباهش را کنار گذاشت .         

او یکی از بچه های خوب ورزشکار شد.

چند ماه بعد و در یکی از روزهای عید ،همان پسر را دیدم .بعد از ورزش، یک جعبه شیرینی خرید و پخش کرد. بعدگفت: رفقا ؛من مدیون همه ی شما هستم ،من مدیون آقا ابرام هستم ،از خدا خیلی ممنونم .من اگر با شما آشنا نشده بودم ،معلوم نبود الان کجا بودم و ...

ما هم با تعجّب نگاهش می کردم. با بچّه ها آمدیم بیرون ،توی راه به کارهای ابراهیم دقّت می کردم ،چقدر زیبا، یکی یکی بچه ها را جذب ورزش می کرد. بعد هم آنها را به مسجد و هئیت می کشاند و به قول خودش می انداخت تو دامن امام حسین "علیه السلام" یاد حدیث پیامبر "صلی الله علیه و آله" به امیرالمؤمنین "علیه السلام" افتادم که فرمودند: " یا علی ،اگر یکی نفر به واسطه ی تو هدایت شود ،از آنچه آفتاب بر آن می تابد  بالاتر است"

پی نوشت:

 " خطاب به خودمان هم "

سریال همه چیز آنجاست ،خیلی نکات مثبت داشت ،فقط چرا ارتباط محرم نامحرم فیلمها هرروز داره کمرنگتر میشه؟!

مخصوصا مدل حرف زدن و نگاه کردن زن وشوهرهای فیلم به همدیگه!

به فکر حریم افراد جامعه باشیم لطفا ...